Přejít na hlavní navigaci

doc. PhDr. Jan Hábl, Ph.D.

filozof výchovy se zaměřením na charakterovou výchovu, komeniolog, šťastný manžel, radostný otec


 

Jsem především manžel a otec. Také pedagog a komeniolog. Po studiích filozofie výchovy při University of Wales jsem působil jako učitel na ZŠ, bratrský farář a také na univerzitách v Hradci Králové a v Ústí nad Labem, věnoval jsem se také komeniologickému výzkumu v Komenského institutu v Praze.

Přednáším pro studenty i pro veřejnost v oborech na rozhraní antropologie, etiky, historie a filozofie výchovy a vzdělávání. Stojím autorsky za projektem Komenský 2020. Napsal jsem pár knih rozmanitých žánrů – odborných i krásných, např. Labyrint upgrade: Jinotajný román (nejen) pro děti (2015), Na charakteru záleží: Problém učitelnosti dobra (2020), I když se nikdo nedívá, fundamentální otázky etického vychovatelství (2015), Učit (se) příběhem (2013), On being human(e) (Wipf&Stock 2017), Lidskost není docela ztracena. Stručný výklad Komenského Porady o nápravě věcí lidských (2019).

K problematice rozvoje charakteru mě přivedla myšlenka Komenského, že skutečně vzdělaný člověk je ten, který „zná dobré, chce dobré a koná dobré, a to i když se nikdo nedívá“.