Akademie výchovy charakteru je roční kurz pro akademické pracovníky, kteří vzdělávají budoucí učitele a vnímají pedagogickou profesi jako formativní.
Účastníci se seznámí s filozofickými a antropologickými základy výchovy charakteru, s klíčovými pedagogickými metodami a příklady dobré praxe z Česka i zahraničí. Kurz zahrnuje osobní pedagogickou sebereflexi, rozvoj morální kompetence pedagoga a integraci výchovy charakteru do vyučovaného kurikula. Nabízí víkendové školení, hospitace, odborné konzultace a praxi pod odborným vedením. Zájemci získají nejen akademický rámec, ale i praktickou zkušenost a inspiraci pro výzkumnou činnost. Program vzniká ve spolupráci s odborníky z CERC, Univerzity Hradec Králové, Univerzity v Trnavě, Birminghamské univerzity a dalších institucí.
Co získáte?
- Teoretický základ
- Přednášky významných českých i zahraničních odborníků na téma etika ctnosti, antropologie výchovy, morální kompetence učitele
Praktické dovednosti
- Hospitace,
- Vedení výuky a práce s příklady dobré praxe
Reflektované studium klíčových textů
Etika Nikomachova, Výchova charakteru a výuka ctnosti ve školách (Arthur et al.), Na charakteru záleží - problém učitelnosti dobra (Hábl)
Prostor pro sebereflexi
Individuální podporu - 10 konzultací s odborníky
Závěrečný projekt
Propojení teorie s praxí. Návrh implementace výchovy charakteru vaší vlastní do výuky
Struktura a rozsah
- 110 hodinový kurz
- Víkendové školení
- Hospitace, výuka, konference, konzultace, studium literatury a psané reflexe
- Absolventská práce (teoretická + praktická část)
Pro koho je kurz určen?
Pro vysokoškolské pedagogy a výzkumníky v oblasti vzdělávání, kteří chtějí:
- Posílit svůj osobní i profesní vliv
- Vést budoucí učitele k odpovědnému působení
- Propojit akademické myšlení s formací charakteru
Chcete- li vědět podrobnosti o přihlášení a o procesu přijetí do kurzu, kontaktujte prosím Janu Knytlovou, jana.knytlova@cerc.cz, tel. +420 739 927 166

Kritéria pro přijetí
Kritéria pro uchazeče stipendijního programu

Harmonogram kurzu
Harmonogram kurzu pro akademický rok 2025 - 2026