Přejít na hlavní navigaci

Kritéria pro přijetí

 Kritéria pro uchazeče stipendijního programu


Odborná způsobilost

  • Povinná:
    • Aktivní působení ve vysokoškolském vzdělávání (zejména příprava budoucích učitelů).
  • Preferovaná:
    • Doktorské studium nebo titul Ph.D./Th.D.
    • Výzkumná nebo publikační činnost v oblasti pedagogiky, etiky, výchovy charakteru nebo filozofie výchovy.

Motivace a hodnotové zaměření

  • Povinná:
    • Vnitřní motivace přispět k formaci charakteru budoucích učitelů.
    • Porozumění výchově jako morálně formativnímu procesu.
    • Ochota reflektovat vlastní pedagogické postoje a hodnoty.
  • Preferovaná:
    •  Aktivní zapojení do etické, občanské nebo charakterové výchovy (např. vedení seminářů, workshopů, programů).
    • Zkušenost s mentoringem studentů v pedagogických praxích.

Závazek a časové možnosti

  • Povinná:
    • Schopnost účastnit se všech víkendových školení, konzultací a dalších aktivit (110 hodin během roku).
    • Závazek vypracovat závěrečný projekt a sebereflexní zprávu.
  • Preferovaná:
    • Podpora ze strany katedry či fakulty pro dlouhodobější implementaci výsledků kurzu.

Formální požadavky při přihlášení

  • Strukturovaný životopis (zaměřený na pedagogickou a akademickou činnost).
  • Motivační dopis (1–2 strany), ve kterém uchazeč:
    •  vysvětlí svou motivaci účastnit se programu,
    • popíše své dosavadní zkušenosti s výchovou charakteru,
    • navrhne oblast, kterou by rád rozvíjel nebo zkoumal v rámci závěrečného projektu.